top of page

Palvelullistaminen luo uusia liiketoimintamahdollisuuksia

  • Writer: Minna Puisto
    Minna Puisto
  • Mar 28
  • 1 min read

Millaisia palveluja palvelusprintin avulla  voidaan kehittää
Millaisia palveluja palvelusprintin avulla voidaan kehittää

Palvelullistamisella tarkoitetaan siirtymistä pelkkien tuotteiden myynnistä asiakkaalle arvoa luovien palvelujen tarjontaan.​ Tämä voi tarkoittaa uusien tuotteiden ja palvelujen yhdistämistä tai siirtymistä täysin palvelupohjaisiin liiketoimintamalleihin.

 

Palvelusprintti mahdollistaa nopeat ja ketterät kokeilut​


Hyödyt:

  • Uutta liiketoimintaa palveluiden avulla​

  • Auttaa muuttamaan tuotekeskeistä ajattelua kohti palveluita ja palveluliiketoimintaa​

  • Parantaa asiakaskokemusta ja mahdollistaa asiakkaan sitoutumisen tuotteeseen​

  • Inspiroi tunnistamaan uusia mahdollisuuksia​

  • “Opitaan nopeasti” -ajattelumallin hyödyntäminen, missä resursseja ei tuhlata vääriin valintoihin


Lopputulokset:

  • Lisäarvopalveluiden (PoC) konseptointi vastaamaan asiakkaiden tarpeita​

  • Palveluprosessin kuvaus, joka on validoitu asiakkaiden kanssa​

  • Parempi asiakasymmärrys​

  • Palveluliiketoiminnan mahdollisuuksien ja liiketoimintapotentiaalin ymmärtäminen​

  • Sitouttava ja dynaaminen prosessi sprinttiin osallistujien kanssa

 

Mitä arvoa sprintti on tuonut asiakkaalle


  • “Palvelusprintti auttoi meitä ymmärtämään asiakkaidemme todelliset tarpeet ja toiveet. Lähdimme sprinttiin teknologialähtöisellä ja valmiiksi mietityllä ratkaisumallilla, mutta asiakkaitamme kuunnellessamme ymmärsimme, etteivät alkuperäiset ideamme palvelleet heidän tarpeitaan eivätkä tuoneet lisäarvoa tarjontaamme.”


  • “Prosessi sai meidät ymmärtämään, että alkuperäinen lähestymistapamme oli riskialtis. Teknologialähtöisten palveluiden kehittäminen olisi voinut johtaa uuteen palveluun, joka ei vastaa todellisia asiakastarpeita. Sen sijaan, että olisimme investoineet aikaa ja rahaa omien alkuperäisten ideoidemme kehittämiseen, päätimme lähestyä asiakkaitamme, tutkia heidän maailmansa ja opimme, että meidän tulisi kehittää jotain täysin erilaista – jotain, joka tuo asiakkaillemme aitoa lisäarvoa ja tekee tuotteestamme käyttäjäystävällisemmän.”


  • “Palvelusprintti oli meille täysin uusi kokemus, ja opimme uusia työtapoja, joista on hyötyä tulevassa tuotekehityksessämme. Ymmärryksemme siitä, mitä meidän tulisi kehittää jatkossa, vahvistui.”

 

Lisätietoja palvelusprintistä


Kysy palvelusprintistä lisätietoja! Palveluliiketoiminnan ammattilaisina haluamme auttaa organisaatiotanne uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamisessa ja siirtymässä tuotekeskeisestä asiakaskeskeiseen liiketoimintaan.


 
 
bottom of page